2009年5月22日 星期五

2009 Prepared speech contest: Question to ask yourself

感想那類的東西請到這邊
這篇是準備比賽時被提點的問題

這兩個問題是Jim Key問我的
1. If you had to sum up the message of your speech in one or two brief sentences, what would it be?
2. What will the audience be compelled to think, feel, or do differently after they've heard your speech?


這三個問題則是Jock Elliot在比賽之後問我的
1. Were you happy with your speech and the way you delivered it?
2. Is this the highest level that you have achieved?
3. Was it a fair result in your opinion and the opinion of your friends?

這五個問題對我有很大的幫助
上面的兩個問題讓我重新思考了我演講的目的
也點出演講中最重要的重點:你想傳達什麼?
下面的三個問題則讓我調整了我的心態

沒有留言: